Prestigefull nominering till Rädda Jarramasprojektet
2007-02-06
”Rädda Jarramas” är nominerat som ett av fem bästa sponsringsprojekt i tävlingen Gyllene Hjulet.
För tionde året i rad utser Sponsrings & Eventföreningen Sveriges bästa Sponsrings- och Eventprojekt i tävlingen Gyllene Hjulet. Sju priser delas ut till företag som på ett kreativt och effektivt sätt utnyttjat sponsring och/eller event i sin externa såväl som interna kommunikation i syfte att nå de marknadsmässiga målen.
– I år var konkurrensen hårdare än någonsin. Samtidigt var juryarbetet mer spännande eftersom antalet riktigt bra bidrag var betydligt fler, säger Caroline Sallmander VD för Sponsring och eventföreningen.
– Det är oerhört roligt att Rädda Jarramas är nominerat till Gyllene Hjulet. Det ger oss en extra sporre i arbetet och en skjuts i marknadsföringen av vårt marina kulturarv, säger projektledare Emma Having.
De nominerade offentliggjordes den 5 februari och vinnarna presenteras den 7 mars.
De kriterier som juryn bedömt är följande: Hur såg uppdraget ut? Lösningens kreativa höjd Hur väl målgruppsrelateringen överensstämmer? Projektets användning i den totala marknadskommunikationen Hur sponsringsprojektet integrerats med andra discipliner inom totalkommunikationen? Uppnådda resultat i förhållande till syfte och målsättningar www.gyllenehjulet.se
Ytterligare information och bilder om Rädda Jarramas-projektet finns på: http://press.maritima.se
Vid frågor, kontakta Projektledare Emma Having 070-622 39 06 emma.having@maritima.se Marknadsförare Sofie Aspelin, 08-519 558 25 sofie.aspelin@maritima.se
– I år var konkurrensen hårdare än någonsin. Samtidigt var juryarbetet mer spännande eftersom antalet riktigt bra bidrag var betydligt fler, säger Caroline Sallmander VD för Sponsring och eventföreningen.
– Det är oerhört roligt att Rädda Jarramas är nominerat till Gyllene Hjulet. Det ger oss en extra sporre i arbetet och en skjuts i marknadsföringen av vårt marina kulturarv, säger projektledare Emma Having.
De nominerade offentliggjordes den 5 februari och vinnarna presenteras den 7 mars.
De kriterier som juryn bedömt är följande: Hur såg uppdraget ut? Lösningens kreativa höjd Hur väl målgruppsrelateringen överensstämmer? Projektets användning i den totala marknadskommunikationen Hur sponsringsprojektet integrerats med andra discipliner inom totalkommunikationen? Uppnådda resultat i förhållande till syfte och målsättningar www.gyllenehjulet.se
Ytterligare information och bilder om Rädda Jarramas-projektet finns på: http://press.maritima.se
Vid frågor, kontakta Projektledare Emma Having 070-622 39 06 emma.having@maritima.se Marknadsförare Sofie Aspelin, 08-519 558 25 sofie.aspelin@maritima.se