Lättläst

Här kan du läsa om Statens maritima och transporthistoriska museer på lättläst svenska. Texterna är korta och har enkla ord.

Du klickar på det som du vill läsa mer om till vänster.

Gör texten större

Du kan göra texten på webbplatsen större.
Högst upp på din datorskärm klickar du på ordet Visa.
Därunder finns ordet Textstorlek.
Där kan du välja större text.
Om det inte fungerar
kan du istället klicka på Internetalternativ.
Klicka sedan på Hjälpmedel
och kryssa i rutan för ignorera textstorlek.